Skutki niedoboru witamin, czyli dlaczego warto zadbać o obecność witamin w diecie

Skutki niedoboru witamin, czyli dlaczego warto zadbać o obecność witamin w diecie

Świat witamin jest bardzo rozbudowany, istnieją odmiany, które są ważne dla naszej odporności, serca, skóry, czy kości. Skutki niedoboru witamin mogą być bardzo różne, dlatego dzisiaj pochylimy się nad trzema bardzo popularnymi witaminami: C, D3 oraz B12. Dowiemy się, dlaczego warto zadbać o ich odpowiedni poziom w organizmie i co może się stać, jeżeli ich nam zabraknie. Zapraszamy!

Skutki niedoboru witaminy C

Witamina C jest bodaj najlepiej znaną i najpowszechniejszą witaminą na świecie. Znajdziemy ją w prawie wszystkich owocach i niektórych warzywach, warto zatem, aby pojawiły się na naszym stole. Jakie mogą być skutki niedoboru witaminy C? Na pewno odczujemy podatność na zmęczenie. Wysiłek fizyczny i umysłowy będzie nas męczył bardziej i szybciej. Związana jest z tym także nadmierna senność i znużenie. Dodatkowo brak witaminy C może wiązać się z bólami takich elementów ciała jak stawy, czy mięśnie. Oczywiście jej braki oznaczają też spadek odporności organizmu. Skutki niedoboru witaminy C mogą być również bardziej drastyczne – na przykład występowanie podatności na pojawianie się siniaków i podobnych znaków na skórze, a nawet szkorbut, czyli choroba, która dotyka nasze dziąsła i może prowadzić do utraty uzębienia!

Skutki niedoboru witaminy D3

Witamina słońca (D3) produkowana jest przez naszą skórę w warunkach odpowiedniego nasłonecznienia (czyli właściwie jedynie latem). Przez większość roku jesteśmy narażeni na jej braki, a więc i skutki niedoboru witaminy D3. Należą do nich nasilające się bóle kości i mięśni, problemy ze snem oraz osłabiona odporność organizmu. Dodatkowo może pojawić się brak łaknienia i problemy ze wzrokiem! Do problemów związanych ze skutkami niedoboru witaminy D3 należą także komplikacje gastryczne. Niesmak, piekący ból gardła i możliwość wystąpienia biegunki należą do tych najczęstszych. Jak widać niedoboty witaminy słońca mogą być naprawdę kłopotliwe, zadbajmy, aby dostarczać ją do organizmu przez cały rok!

 

Skutki niedoboru witaminy B12

Kolejnym zagadnieniem, które poruszymy, są skutki niedoboru witaminy B12. Aby ich uniknąć należy spożywać produkty takie jak mięso wołowe, wieprzowe, czy drób. Ważne są też produkty mleczne i ryby. Dlaczego B12 jest ważna dla naszego organizmu? Jej braki mogą powodować nieodpowiednie ukrwienie skóry, przez co stanie się ona osłabiona, blada i narażona na uszkodzenia. Braki mogą także prowadzić do zmniejszenia odczuwania smaków, pieczenia jamy ustnej, mniejsze łaknienie, czy nadmierne chudnięcie. Dodatkowo skutkami niedoboru witaminy B12 mogą być: osłabienie wzroku, odczuwanie niepokoju i złe samopoczucie, a w ekstremalnych wypadkach zaburzenia pamięci.

Jak widać skutki niedoboru witamin są ważną sprawą

Aby uniknąć powyższych niedoborów staraj stosować się do powyższych zaleceń dietetycznych. Jeżeli jednak czujesz, że potrzebujesz dodatkowego źródła witamin, najlepiej sprawdzą się nasze suplementy diety. Odwiedź dział WITAMINY i wybierz potrzebne Ci produkty. Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *