Kwasy omega-3

Kwasy omega-3

Nie bój się wartościowych kwasów tłuszczowych! Kwasy omega-3 na wspomaganie pracy serca i mózgu

Zgodnie uznamy, że jedne z głównych narządów warunkujących podstawowe funkcje życiowe to mózg i serce. Warto zatem poznać te składniki, których systematyczne wprowadzanie do diety warunkuje prawidłową pracę układów krwionośnego i nerwowego. Do kwasów omega-3 zaliczamy kwas α-linolenowy – ALA, eikozapentaenowy – EPA i dokozaheksaenowy – DHA. Związki te są na tyle istotne, gdyż stanowią ważny budulec komórek oraz narządów. Znajdziemy je w produktach zawierających właśnie wartościowe, cenne dla organizmu kwasy tłuszczowe. Istotne źródło stanowią ryby, takie jak łosoś, śledź, makrela, pstrąg oraz oleje – lniany, sojowy, z orzechów czy nasion chia.

Cenne kwasy omega – działanie i znaczenie

Najistotniejsze pola, na które wpływają produkty z omawianym składnikiem, wiążemy przede wszystkim z prawidłowym funkcjonowaniem serca oraz ochroną żył i tętnic przed odkładaniem się nadmiernej ilości cholesterolu. Ponadto, nasz układ nerwowy otrzymuje wsparcie w zdolności uczenia się i zapamiętywania, gdyż działanie kwasów omega wpływa na strukturę tkanki nerwowej, a także rozwój zdolności intelektualnych. Ważne jest zatem przyjmowanie właściwych dawek przez dzieci oraz ciężarne kobiety. Ponadto, kwasy omega-3 budują siatkówkę oka, dlatego są ważnym składnikiem w diecie nakierowanej na poprawę kondycji wzroku w dorosłych i dzieci. Jak widzimy, kwasy omega i działanie tych składników nakierowane na prawidłowe funkcjonowanie serca i mózgu, stanowią solidną podstawę do wartościowej suplementacji!

Kwasy omega-3 znajdziesz w: